Welcome on the DDIM-Website of Ansgar Hein

 
User photo

Ansgar Hein

💡 B2B marketing experte

I specialise in marketing for complex products and solutions. Let's make your marketing more agile, digital and successful.

from 01.04.2024
Interim Manager since: 08/2021
Update: 02.04.2024

Contact data

Think B2B, Köln

Stammheimer Str. 75
D-50735 Köln
rq.o2o-xavug@byyru

Telefon Private
+49 22157002000

Social networks


Short profile

Intro
My area of expertise lies in the intersection between marketing, sales and digital transformation. For more than 20 years, I have been developing successful concepts and strategies for various industries. I am driven by challenges and their solutions, from the conceptual and strategic part to the operational implementation of the actions defined.
Experience overview
  • 20+ years of experience in B2B marketing
  • Serial entrepreneur with start-up and C-level experience
  • Over 180 successfully implemented marketing & sales projects
  • More than 60 website and app launches
  • Agile mindset and deep knowledge of IT and all things technology
  • Mechanical Engineering, Electrical Engineering, IT & Software, SaaS
  • Change, Transformation, Communication
Tasks
  • Business Development
  • Consulting
  • Digitization
  • Yield Increase
  • Project Management
  • Aufbau & Restrukturierung Marketingabteilung
  • Change Management (Agiles Marketing)
  • Leadgenerierung on- & offline
Functions
  • Marketing
  • Communication
  • Implementierung von Agile Marketing
  • Aufbau von Content Marketing Strukturen
  • Krisenkommunikation
Role in the company
  • 2nd Level / Division Management / Department Management
  • Staff function / Expert / Specialist
  • Consultant, Advisor
  • Projekt Manager (Leitung)
  • Project Team Member
  • Chief Marketing Officer (CMO) möglich
Industry experience
  • Electrical Engineering / Electronics
  • Internet and Information Technology
  • Mechanical Engineering
  • Plastic / Rubber
  • Medien & Verlage
Type of company
  • Owner-managed / Family Business
  • Medium-sized Enterprise
  • Start-up
Regions (Regions where you have proven experience)
  • Germany
Languages
  • German (Muttersprache)
  • English (C2)
  • French (Konversationssicher)
  • Dutch (Grundkenntnisse)
Special certificates and awards
  • Data Driven Marketing, Bitkom Akademie (2021)
  • Agile Führung, Haufe Akademie (2020)
  • Führung & Konfliktmanagement, Contract (2020)
  • Hubspot Inbound Certificate (2020)
  • LinkedIn Datenanalyse (2020)
  • B2B Marketing Journey of Excellence (2020)
Special skills
  • Fachbuchautor (u.a. im "Praxishandbuch B2B-Marketing, 2. Auflage)
  • Blogautor (b2bmarketeer.de)
  • Expertise in der Einführung von Newsrooms (Strukturen, Prozesse, Tools)
  • ehemaliger Chefredakteur (Screenguide, Webstandards-Magazin)

IM projects (self employed)

Company turnover in Mio $
35 Mio USD
Number of employees in company
200
City / place
Rheinland
Company turnover in Mio $
50 Mio USD
Number of employees in company
130
City / place
Süddeutschland

Company description

Hersteller von industriellen Reinigungsanlagen, international tätig

Company turnover in Mio $
50 Mio USD
Number of employees in company
300
City / place
Süddeutschland
Company turnover in Mio $
300 Mio USD
Number of employees in company
1100
City / place
Süddeutschland

Work history (permanent employment)

City / place
Köln
Remarks
Erfahrung aus über 180 erfolgreich umgesetzten Marketing und Vertriebsprojekten. Digitalisierungsprofil mit mehr als 60 Website- und App-Launches. Agiles Mindset. Einführung von Content Marketing & Agile Marketing. Event-Organisation und -Konzeption. Projektmanagement. Change-Management.
City / place
Troisdorf
Remarks
Führung von 6 Mitarbeitern. Budgetverantwortung. Reorganisation der Kommunikationsabteilung inkl. Einführung einer Content-Marketing-Strategie, agiler Prozesse und Tools. Erfolgreichste Leitmesse (K2019) der Unternehmensgeschichte mit über 1200 qm Standfläche. Corona-Krisenkommunikation.
City / place
Meinerzhagen
Remarks
Führung von 2 Mitarbeitern. Budgetverantwortung. Aufbau einer Marketingabteilung sowie Entwicklung einer langfristigen Marketingstrategie, inklusive Re-Branding. Etablierung eines digitalen Lead-Managements. Erfolgreicher Launch und Betrieb eines Online-Shops.
City / place
Kaikoura
City / place
Düsseldorf
Remarks
Führung von 2 internen und bis zu 15 externen Mitarbeitern. Etablierung eines gedruckten Fachmagazins für Webworker und Designer (bis 2011 Webstandards-Magazin). Entwicklung neuartiger Redaktions- und Content-Konzepte. Erfolgreicher Exit durch Verkauf.
City / place
Düsseldorf
Remarks
Führung von 2 internen und bis zu 7 externen Mitarbeitern. Gründung einer Marketingagentur und Etablierung unter den Top 5 Agenturen im Bereich Accessibility & Usability mit mehreren Auszeichnungen und internationalen Kunden aus B2C- und B2B-Bereich. Erfolgreicher Exit durch Anteilsverkauf.

Documents and files

152.64 KB
CV

PDF-Version meiner Vita zum Mitnehmen

Loading, please be patient...