Welcome on the DDIM-Website of Anis Bouyahia

 
User photo

Anis Bouyahia

Success is not final, failure is not fatal:continuing counts

from 17.06.2024
Interim Manager since: 09/2009
Update: 12.06.2024

Contact data

ad temporis Interim Management, Hamburg, Altendorf

Lokstedter Steindamm 67
D-22529 Hamburg
zbp.fvebczrgqn@nvunlhbo.fvan

Telefon Mobile
+41795602636

Social networks

Personal data

Date of birth
05.04.1971 (Age:53)

Short profile

Intro
Interim manager with more than 25 years of international experience in the areas of supply chain management, strategic purchasing, logistics, restructuring, digital transformation and negotiation management for clients in the pharmaceutical, medical technology, mechanical and plant engineering sectors. My management style is based on cooperation, entrepreneurial thinking, integrity in action, quality of results and an exclusive focus on results- and goal-oriented planning with responsibility for implementation.
Experience overview
  • Supply Chain Management
  • Strategic Purchasing / Logistics
  • Restructuring / Transformation
  • Negotiation management
  • Mentoring

IM projects (self employed)

Company turnover in Mio $
12 Mio USD
Number of employees in company
12
City / place
Erlenbach, Schweiz
Reason for dismissal
Führung Change Management-Projekt für Projekt Manager und Geschäftsführer eines spezialisierten Architekturbüros. Coaching in Methoden, Tools, Vorgehensmodellen sowie in Finanzen und Controlling. Mitarbeiter: 12 Umsatz: 12
Number of employees in company
45
City / place
AERIUS Marine GmbH
Reason for dismissal
Leitung „Transition & Change“-Programm unter Neufirmierung nach „Carve-out“ aus insolventer Konzerngesellschaft (Imtech): Restrukturierung der gesamten Wertschöpfungskette und -prozesse (Supply Chain) inkl. Reorganisation des strategischen Einkaufs mit Volumen von ca. EUR 30 Mio. mit dem Ziel von Effizienzsteigerungen, Kosteneinsparungen, optimiertes Working Capital, Erhöhung der Lieferqualität, Aufbau Vertrags- und Angebotsmanagement, sowie Reorganisation und strategische Neuausrichtung der IT zum internen Dienstleister mit klarer Vertiefung der Digitalisierungsstrategie (u.a. neues ERP-System). Verantwortlich für Planung und Durchführung zusätzlicher Post-Merger Integration (PMI) als Bestandteil der Restrukturierung. Mitarbeiter: 45 Umsatz: 50 Mio.EUR
Number of employees in company
15
City / place
Deutschland, England, Schweden
Reason for dismissal
Leading strategic outsourcing initiative (BPO & people transfer), including logistics and transport services, print and telecommunication services, IT services, hardware and software via Ariba and e-sourcing methods and tools. Mitarbeiter: 15 Umsatz: 55.0m
Number of employees in company
5
City / place
Deutschland, England, Schweden
Reason for dismissal
Leading “post-merger” integration (M&A) with supplier-portfolio and bridging current vacancy. Mitarbeiter: 5 Umsatz: 65.0m
Number of employees in company
3
City / place
Deutschland, England, Schweden
Reason for dismissal
Reorganisation procurement organization, optimising sourcing strategy regarding balanced price/service relationship, supplier consolidation on an international level including outsourcing (near-/off-shoring strategies), Mitarbeiter: 3 Umsatz: 9.5m
Number of employees in company
4
City / place
Hannover, Deutschland
Reason for dismissal
Strategic IT procurement (Hardware, IT-Services, Software, Telecommunication) for 6000 workplaces in Germany, leading RFP-process, contract development and negotiation team, implement pricing and service level model, monitor set-up and implementation. Mitarbeiter: 4 Umsatz: 15.0m
Number of employees in company
2
City / place
Zürich, Schweiz
Reason for dismissal
Interim Manager for leading Integration Project at global bank, direct report to Head of Private Banking. Mitarbeiter: 2 Umsatz: 1.5m
City / place
Bern, Schweiz
Reason for dismissal
Advice and consulting in set-up and implementation of a privatisation project by the government of Switzerland. Defining procurement strategy, approach for IT consolidation (centralisation approach) and supplier evaluation. Mitarbeiter: 0 Umsatz: 2.5m
Number of employees in company
12
City / place
Hergiswil, Schweiz
Reason for dismissal
Consolidation, category management, benchmarking and optimisation of production, sales, marketing and IT units of affiliated companies. Mitarbeiter: 12 Umsatz: 6.5m
City / place
Schweiz
Reason for dismissal
IT-Organisationsberatung und –-entwicklung, IT-Projekt- und Vertragsmanagement, sowie PMO. Planung roll-out neuer Bürokommunikation. Veraltete Kommunikations- und Informationstechnik erschweren termin- und auftragsgerechte Lieferungen. Keine umfassenden Kunden- und Produktinformationen vorhanden. Unklare Lieferantenverhältnisse mit veralteten SLAs. Einführung und Übergabe eines neuen (bereits vorhandenen) KMU-spezifischen IT-Systems innerhalb von drei Monaten, bevor das Saisongeschäft startet. Nachverhandlungen von IT-Leistungen und Rahmenverträgen (IT-Einkauf). Mitarbeiter: 4.0 Umsatz: 3.0m

Work history (permanent employment)

City / place
Switzerland
City / place
Switzerland, UK, Asia
City / place
Deutschland, England
City / place
Deutschland, EU-weit
City / place
Deutschland

Education

Notes / specifics
Sabbatical

Loading, please be patient...