Welcome on the DDIM-Website of Anis Bouyahia
Anis Bouyahia
Success is not final, failure is not fatal:continuing counts
Love it, change it, or leave it!
Contact data
ad temporis Interim Management, Altendorf
- Telefon Mobile
- +41795602636
Social networks
Personal data
- Date of birth
- 05.04.1971 (Age:53)
Short profile
- Supply Chain Management
- Strategic Purchasing / Logistics
- Restructuring / Transformation
- Negotiation management
- Mentoring
IM projects (self employed)
Design to Production GmbH
- Company turnover in Mio $
- 12 Mio USD
- Number of employees in company
- 12
- City / place
- Erlenbach, Schweiz
Führung Change Management-Projekt für Projekt Manager und Geschäftsführer eines spezialisierten Architekturbüros. Coaching in Methoden, Tools, Vorgehensmodellen sowie in Finanzen und Controlling. Mitarbeiter: 12 Umsatz: 12
AERIUS Marine GmbH
- Number of employees in company
- 45
- City / place
- AERIUS Marine GmbH
Leitung „Transition & Change“-Programm unter Neufirmierung nach „Carve-out“ aus insolventer Konzerngesellschaft (Imtech): Restrukturierung der gesamten Wertschöpfungskette und -prozesse (Supply Chain) inkl. Reorganisation des strategischen Einkaufs mit Volumen von ca. EUR 30 Mio. mit dem Ziel von Effizienzsteigerungen, Kosteneinsparungen, optimiertes Working Capital, Erhöhung der Lieferqualität, Aufbau Vertrags- und Angebotsmanagement, sowie Reorganisation und strategische Neuausrichtung der IT zum internen Dienstleister mit klarer Vertiefung der Digitalisierungsstrategie (u.a. neues ERP-System). Verantwortlich für Planung und Durchführung zusätzlicher Post-Merger Integration (PMI) als Bestandteil der Restrukturierung. Mitarbeiter: 45 Umsatz: 50 Mio.EUR
AstraZeneca GmbH
- Number of employees in company
- 15
- City / place
- Deutschland, England, Schweden
Leading strategic outsourcing initiative (BPO & people transfer), including logistics and transport services, print and telecommunication services, IT services, hardware and software via Ariba and e-sourcing methods and tools. Mitarbeiter: 15 Umsatz: 55.0m
AstraZeneca GmbH
- Number of employees in company
- 5
- City / place
- Deutschland, England, Schweden
Leading “post-merger” integration (M&A) with supplier-portfolio and bridging current vacancy. Mitarbeiter: 5 Umsatz: 65.0m
AstraZeneca GmbH
- Number of employees in company
- 3
- City / place
- Deutschland, England, Schweden
Reorganisation procurement organization, optimising sourcing strategy regarding balanced price/service relationship, supplier consolidation on an international level including outsourcing (near-/off-shoring strategies), Mitarbeiter: 3 Umsatz: 9.5m
TUI AG
- Number of employees in company
- 4
- City / place
- Hannover, Deutschland
Strategic IT procurement (Hardware, IT-Services, Software, Telecommunication) for 6000 workplaces in Germany, leading RFP-process, contract development and negotiation team, implement pricing and service level model, monitor set-up and implementation. Mitarbeiter: 4 Umsatz: 15.0m
Credit Suisse AG
- Number of employees in company
- 2
- City / place
- Zürich, Schweiz
Interim Manager for leading Integration Project at global bank, direct report to Head of Private Banking. Mitarbeiter: 2 Umsatz: 1.5m
Eidgenössische Verwaltung
- City / place
- Bern, Schweiz
Advice and consulting in set-up and implementation of a privatisation project by the government of Switzerland. Defining procurement strategy, approach for IT consolidation (centralisation approach) and supplier evaluation. Mitarbeiter: 0 Umsatz: 2.5m
weiss group Holding
- Number of employees in company
- 12
- City / place
- Hergiswil, Schweiz
Consolidation, category management, benchmarking and optimisation of production, sales, marketing and IT units of affiliated companies. Mitarbeiter: 12 Umsatz: 6.5m
Bombasei AG (CH)
- City / place
- Schweiz
IT-Organisationsberatung und –-entwicklung, IT-Projekt- und Vertragsmanagement, sowie PMO. Planung roll-out neuer Bürokommunikation. Veraltete Kommunikations- und Informationstechnik erschweren termin- und auftragsgerechte Lieferungen. Keine umfassenden Kunden- und Produktinformationen vorhanden. Unklare Lieferantenverhältnisse mit veralteten SLAs. Einführung und Übergabe eines neuen (bereits vorhandenen) KMU-spezifischen IT-Systems innerhalb von drei Monaten, bevor das Saisongeschäft startet. Nachverhandlungen von IT-Leistungen und Rahmenverträgen (IT-Einkauf). Mitarbeiter: 4.0 Umsatz: 3.0m
Work history (permanent employment)
Swisscom
- City / place
- Switzerland
Credit Suisse
- City / place
- Switzerland, UK, Asia
EMC Corporation
- City / place
- Deutschland, England
T-Systems GmbH
- City / place
- Deutschland, EU-weit
debis Systemhaus GmbH
- City / place
- Deutschland
Education
Sabbatical
Institut für grenzüberschreitende Restrukturierung und Sanierung
Mälardalen University, Västeras
Universität für angewandte Wissenschaften, Kiel