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Ralf Paschen

Wenn es keinen Pipeline-Impact hat, ist es keine Strategie.

ab 01.01.2026
Interim Manager seit: 08/2025
Letzte Profilaktualisierung: 30.10.2025

Kontaktdaten

GTM Consult Ralf Paschen, Essenheim

Ostertalstrasse 34
D-55270 Essenheim
rq.gyhfabp-zgt@syne

Telefon mobil
+491743334413

Netzwerke

Persönliche Angaben

Nationalität:
Deutsch

Kurzprofil

Introtext
Meine Arbeit verbindet strategische Beratung mit operativer Umsetzung – von der Definition von Value Propositions und Messaging bis hin zur Strukturierung von Pipelines und Revenue Operations.
Aufgabenstellung
  • Internationalisierung
  • Aufbau
  • Projektmanagement
Funktionen
  • Informationstechnologie
  • Marketing
  • Vertrieb
Rolle im Unternehmen
  • 1. Ebene / Vorstand / Geschäftsführung
  • 2. Ebene / Bereichsleitung / Abteilungsleitung
Branchenerfahrung
  • Internet und Informationstechnologie
Typ des Unternehmens
  • Start-up
  • Mittelstand
Regionen (Regionen, in denen Sie nachweislich über Erfahrung verfügen)
  • Europa (EU)
  • Nordamerika
  • Israel
Sprachen
  • Deutsch (Fließend)
  • Englisch (C2)
Besondere Zertifikate & Auszeichnungen
2025 - MIT - Chief Operating Officer (COO) Program
2025 - MIT - Designing and Building AI Prducts and Services
2025 - MIT - Supply Chain Management: Leading with AI and Digital Transformation
2019 - Force Management - Command of the Message
2019 - Force Management - Value Negotation
2018 - Force Management - MEDDICC
2010 - Miller - Heiman Strategic Selling
2010 - Management Potential Program
Besondere Kompetenzen
I partner with CEOs and leadership teams to align sales, marketing, consulting services, and product around a unified Go-to-Market strategy that drives pipeline growth. From planning to execution, I help you expand into DACH and US and build a scalable revenue engine.

Interim Management Projekte (Selbständigkeit)

Ort
Ettlingen
Anzahl Mitarbeiter
30
Ort
Ettlingen
Rolle / Hierarchie
1. Ebene / Vorstand / Geschäftsführung

Werdegang (Festanstellung)

Notizen
* Built marketing department from 0% to 60% sales pipeline contribution
* Built marketing teams to plan, execute, accelerate, and measure campaign success
* Built PSB and target personas
* Built messaging for each target persona
* Built partnerships with ServiceNow from the ground up (achievement of three store apps and Advanced Platform Partnership within 4 months)
* Company spokesperson
* Built and executed Hubspot customer journey to gather high qualified leads?MQL/SQL
Ort
London
Notizen
* Built marketing department from 0% to 30% sales pipeline contribution
* Built new supply chain simulation messaging
* Ran webinar series for outbound campaigns
* Built event plans and executed them
* Lead generation up to 300% increase
Ort
Darmstadt
Notizen
* Manage continuous delivery of product and solution messaging, demand generation, product and solution launch, and solution sales overlay
* Thought leadership and contribution to roadmap
* Pipeline increased by up to 30% through focused GTM sales play and successful sales team
* Solution packaging and GTM positioning
* Support DevOps and Continuous Delivery events
* Sales enablement, demand generation, and evangelizing messaging and positioning
* Company spokesperson

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